2011. március 27., vasárnap

Vettel külön versenyt futott

Ausztrál GP

Sebastian Vettel senkitől sem zavartatva nyerte meg az évadnyitó futamot Lewis Hamilton és Vitalij Petrov előtt. Az orosz fiú először állhatott a dobogóra a Forma-1-ben.

Az Ausztrál Nagydíj szokásától eltérően mondhatni csendesen, de véletlen sem unalmasan zajlott le. A safety carnak ugyan nem volt dolga, de a versenybírákra több feladat is hárult. Azt gondolom mindkét esetben jogos büntetést szabtak ki, habár szándékos szabálytalanságról kevésbé beszélhetünk. Buttonnak a menekülőút után nem volt esélye visszaadni pozícióját Massanak, mert a brazilt közben megelőzte Alonso, így várható volt, hogy a bírák kiintik majd Buttont egy áthajtásosra. Barrichello pedig meglehetősen óvatlanul közelítette meg Rosberget, akinek ezért fel kellett adnia a küzdelmet. Talán ha a Williams orra sem sérül meg, még stop-and-go büntetést is kapott volna a brazil. Végül nem sokban befolyásolta a szankció Barrichellot, hiszen még a kockás zászló előtt a boxba kényszerült hagyni az autót.
Még a futam után is dolgoztak a stewardok. A két Sauberes pilótát a hátsó terelőszárnyak szabálytalansága miatt kizárták. Fájó dolog, ugyanis az újonc Perezzel és Kobayashival 10 pontot gyűjtött a csapat.

A hátsó szárnyak nem túl jól vizsgáztak az első futamon, vagyis inkább a használatukra vonatkozó szabály. Massa például gyönyörűen védekezett Buttonnal szemben, a DRS nem sokat segített a britnek, de nem csak ő küzdött az új elemmel. Talán kevés a használatára kijelölt zóna, vagy sok az az 1 mp... a műsorban többféle verzió is elhangzott a hatékonyabb kihasználtsággal kapcsolatban. Mindenesetre nem lenne meglepő, ha az FIA hamarosan más körülményeket írna elő a szabályzatban a DRS aktiválására vonatkozóan.
Az új abroncsok azonban hoztak a beígért izgalmakból. Jó pár éve nem voltak ilyen eltérő kiállásos taktikák. Perez egy kerékcserével teljesítette a versenyt, ezek után pedig várható lesz, hogy majd mások is törekedni fognak erre. Meglátjuk, hogy a többi pálya hány szettet követel.

Az új beszédtéma pedig, hogy hová tűnt a Red Bull KERS rendszere, vagyis miért nem használják a pilóták az energiavisszanyerő-rendszert. Számomra kicsit úgy tűnik, hogy Newey-ék az autó más részeire helyezték a hangsúlyt, 2009-ben nem építettek egy versenyképes rendszert. Ennek ellenére látjuk, hogy nem hiányzik a Red Bullból semmi, tönkreverik a mezőnyt. Pontosabban csak Vettel, kérdéses, hogy Webber autójával mi történt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése