2011. április 14., csütörtök

Kínai Nagydíj felvezető

A szezon eleji utolsó "reggeli" futam következik, három hét múlva már Európába érkezik a mezőny.

A sanghaj-i pálya két hosszú egyenesével a mozgatható hátsó szárny használatára az eddigi legalkalmasabb aszfaltcsík. Az FIA ezúttal nem a célegyenest jelölte ki a DRS aktiválási zónájának, hanem a pálya leghosszabb egyenesét. A mérőpont az egyenes előtt két kanyarral (12-es) található, a rendszert pedig a egyenes féltávjától lehet majd használni.
A stewardokhoz az a Pirro fog csatlakozni, aki az előző, Maláj futamon is segítette a bíráskodást.

A Red Bull KERS-ét még mindig rejtély övezi. Hiába a nagy fölényük, szükségük lehet majd az alkatrészre, Sepangban látható volt a különbség az eszközt használó és nélkülöző pilóták sebessége között. A kérdés, hogy vajon a McLareneknek sikerül-e még jobban megközelíteniük Vettelt, vagy esetleg más csapatok is megizzaszthatják a Red Bull-t. A Ferrari kicsit nagyobb koncentrációval felérhet a dobogóra. A Renault malajziai rajtját elnézve továbbra is számolni kell velük, két harmadik hely után várható, hogy mindkét pilóta jó pozícióba zárja a versenyt.
A klasszikus élmezőnyt tekintve a Mercedes van kissé lemaradva, talán egy jó taktika őket is feljebb hozhatja.
A Hispania-nak ismételt célja, hogy versenyzői indulhassanak vasárnap, a Lotus pedig láthatóan elkezdett kacérkodni a Q2-vel. A mezőny minden részén találunk izgalmakat.

Péntekre esőt, a többi napra csapadékmentes időjárást jósolnak.

A hétvége menetrendje:
Péntek: 04:00 1. szabadedzés, 08:00 2. szabadedzés
Szombat: 05:00 3. szabadedzés, 08:00 időmérő
Vasárnap: 09:00 futam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése